Serial cyklistických akci nového typu: 8.5.2014 Tuchoměřice -Libušín ; 21.6.2014 Nové Strašecí - Křivoklát ; 14.9.2014 Hostivice - Krivoklatske okruhy více ZDE

3. 2. 2014

Poděkování, bilance a výhled na rok 2014 - Michal Stark



Dovolte, abych Vám na začátku roku poděkoval za spolupráci, přízeň a pomoc v roce loňském. V této nelehké době si Vašeho přístupu vážím o to více!

Nejsem zvyklý si stěžovat a proto mé ohlednutí za loňskou sezónou berte jen jako konstatování faktů. Z londýnské, olympijské sezóny jsem si přenesl astmatické potíže, symptomy jsem doléčoval celé jaro a díky skvělé odborné péči i velmi solidně stabilizoval.

Postupně jsem se dostával opět do potřebné formy, ale v srpnu jsem si na bikových závodech přivodil komplikovanou zlomeninu zápěstí.

S ohledem na tyto zdravotní peripetie je hodnocení sportovních výsledků nebývale stručné. 
Několik startů v silničních veřejných závodech, tři exhibičních vystoupení v podnicích seriálu horských kol „Kolo pro život“ a několik vystoupení na dráhových závodech ČP…



Jsem natolik zkušeným a především ješitným cyklistou, že nejsem schopný nastoupit do špičkových paralympijských závodů na světové úrovni nepřipravený na 100%!

Nejenom z důvodů zdravotních, ale především kvůli prachbídnému zabezpečení paralympijského sportu jsem dokonce reálně uvažoval o ukončení kariéry vrcholového sportovce.

Nakonec proto, že stále nacházím motivaci a nesmírnou chuť do cyklistiky…a v neposlední řadě podporu rodiny a reprezentačního trenéra, rozhodl jsem se pokračovat.


Nemá smysl si dávat malé cíle! Čeká mě nesnadná, náročná cesta s dvěma vrcholy…Mistrovství světa v dráhové cyklistice, které v polovině dubna hostí Mexiko a Mistrovství světa v silniční cyklistice, které koncem srpna přivítá USA.

Samozřejmě, že budu muset během celého roku potvrzovat svoji výkonnost a na světové šampionáty se nominovat!

V rámci celé přípravy, kterou budu absolvovat pod vedením renomovaného trenéra Viktora Zapletala a za přispění rad trenérské legendy Pavla Vršeckého, se zúčastním i řady závodů seriálu Evropského poháru. Zásadně budeme akcentovat podniky Světového poháru v Itálii, Španělsku a Kanadě!


Vedle své sportovní kariéry a mnohdy i v jejím propojení, budu pokračovat ve svém angažmá v rámci projektu Sport pomáhá, ale i dalších aktivit občanského sdružení Ano,ano. Funguji zde jako jistý garant, tvář a patron dětí z dětských domovů, pěstounských a sociálně slabých rodin. Vybraným dětem se snažíme pomoci nejenom při plnění jejich sportovních snů.


Další mojí nezávodní aktivitou je organizování pravidelných společných cyklistických vyjížděk pro amatérské cyklisty, třikrát v týdnu, pod názvem „Giant Křivoklátské vyjížďky s Michalem Starkem“.



Nemusím již nic dokazovat…stal jsem se mistrem světa, mistrem Evropy, získal jsem paralympijskou medaily…startoval jsem na 6 paralympijských hrách a doposud získal 22 velkých medailí na MS, ME, LPH a mistrovství Ameriky, ale…přesto mě dál cyklistika uchvacuje a chci si dále posouvat své limity!
Bude mi ctí, když mě na této dobrodružné cestě budete doprovázet…můžeme společně dojít i do Rio de Janeira, dějiště Paralympijských her 2016…J















Žádné komentáře: